Under gårdagen kom nätet igång, enligt plan. Endast några enstaka medlemmar återstår att koppla in.
De tester vi gjort visar på riktigt bra hastigheter mot Internet! Dock upplever många problem med TV-signalen från tjänstefördelaren. Bl.a. att man endast har bild en liten stund eller inte alls. Styrelsen har felanmält detta till Ownit/Canal Digital och är de medvetna om problemet, varje medlem behöver alltså inte felanmäla detta. Felet beror på en inställning i tjänstefördelaren som inte släpper igenom TV-signalen, Ownit jobbar just nu med att manuellt justera inställningarna i varje tjänstefördelare och vi utgår ifrån att detta blir löst under dagen.
Hej!
SvaraRaderaTorsdagen den 1 oktober skrevs det att man skulle lösa TV signalen i torsdags? Idag är det söndag och ingen signal än.
Skapa en mailgrupp och informera nu när det är skarpt läge, många jag pratat med vet inte att vi är i drift?
Bra med en hemsida men då måste man vara väldigt tydlig och uppdatera som i detta fallet att det skulle vara löst den med TV signalen den 1 oktober.
Hälsningar/Ola Langmarker Självbindaregatan 6
Hej Ola,
SvaraRaderaVi pratade med Ownit i torsdags och fick då beskedet att de skulle lösa problemet med TV-signalen under dagen. Vi har inte fått något annat besked och ingen medlem har meddelat att det inte fungerar, förrän nu. Jag tog därför ett nytt samtal med Ownit nu precis och bad dem kolla så att alla tjänstefördelare hade rätt inställningar. Detta skulle göras senast under morgondagen, jag använde dig som exempel så kolla gärna igen om du fått signal nu!
Att driftsättningen skulle ske den 30 september har vi skrivit och kommunicerat på annat sätt sedan länge (på denna sida sedan juni) dessutom har Ownit skrivt samma datum i det brev som gått till samtliga medlemmar, men självklart kan vi även skicka ett mail och upplysa om detta!
/andreas
Hej Anders,
RaderaTyvärr måste jag göra dig besviken, nu klockan 11,40 tisdagen 6 oktober så starta jag om tjänstefördelaren för att vara säker på om det funkar eller inte. Kollade även med en granne vilken lampa som skulle lysa om det var signal in för TV, lampan längst till vänster som heter Ext i boken och har nummer 9.0. Min lampa lyser ej och det innebär ingen signal in och givetvis har jag ingen bild på TV´n heller och sätter jag på TV´n upplyser den om det är "svag signal" eller "ingen signal" i en brusig bild.
Hej Agneta,
RaderaDet låter inte bra. Prova att ringa till Ownit och be dem hjälpa dig, 08-52507300.
/andreas
Idag 6 oktober och ännu ingen fiber indragen. Än värre att det inte finns kommunicerad tidsplan för när det väntas ske. Har också begärt offert (snart 3 månader sen) avseende installation på annan plats i fastigheten men även denna saknas.
SvaraRaderaHälsningar/Mikael Svensson Boställsvägen 46
Hej Mikael,
RaderaJag har skickat detta vidare till projektledaren hos Cable Quick!
/andreas